Het doel van de Ski Club Oost Gelderland is om de belangstelling voor de ski-, langlauf- en wandelsport te bevorderen. Fit en goed voorbereid genieten van je favoriete sport is daarbij het belangrijkste uitgangspunt.
We doen dit door middel van trainingen, diverse activiteiten en het uitwisselen van informatie. Gezelligheid en sportiviteit staan hierbij hoog in het vaandel.

Zo staat er al sinds vele jaren een korte skireis naar de Oostenrijkse bergen op het programma. Een trip voor skiƫrs, wandelaars en langlaufers.
Buiten het clubseizoen, meestal in de maand juni, organiseert de club een sportieve dag of weekend om de onderlinge contacten met de leden te bevorderen en vast vooruit te blikken op het nieuwe seizoen.

Onze bevoegde docenten geven ieder clubseizoen (september tot april) wekelijks trainingen zowel binnen als buiten. Onder hun deskundige leiding werken de deelnemers aan de conditie. Zowel de beginnende als de meer geoefende sporter is bij de onze club aan het goede adres.

Als deelnemer bent u aan niemand iets verplicht, alleen aan uzelf, maar het samen zijn en het samen doen werkt stimulerend en uitdagend.